Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Porsche 911 992 GT3 houdt vast aan atmosferisch

Geschreven door Yeelen Möller op 30-11-2018

Porsche heeft op het salon van Los Angeles bevestigd dat de 911 992 GT3 ook nog een atmosferische motor en achterwielaandrijving krijgt.

Na lange twijfel en onduidelijke spyvideo's is het nu officieel: de volgende Porsche 911 (992) GT3 zal atmosferisch blijven. Dat heeft Porsche Motorsport en GT-baas Frank-Steffen Walliser gezegd op de Los Angeles Auto Show. Ook een hybride GT3 is nog buiten de kwestie, de systemen zouden te veel gewicht toevoegen. “Een turbo voegt 40 kilo toe, een hybride nog meer. Een Porsche GT moet perfecte feedback geven en heel licht zijn”, aldus Walliser. Zo zal het model ook geen vierwielaandrijving krijgen, dat zou nog eens 50 kilogram aan extra massa betekenen.

Zelfde basis

Doordat de 992 op dezelfde basis staat als de 991, is het waarschijnlijk dat de nieuwe GT3 een herwerkte versie krijgt van de bekende 4 liter zescilinder-boxer. Het model zou eind 2019 of ergens in 2020 moeten uitkomen. In tijden van emissiebeperking is het opvallend dat Porsche bij de atmosferische boxermotor blijft, maar het onzuinige blok (991 GT3 RS: 12,8 l/100 km, 291 g CO2) zou gecompenseerd moeten worden door de plug-in 992 e-Hybrid.

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten