De Mégane eVision is een concept-car die geïnspireerd is door de Morphoz die Renault eerder dit jaar onthulde. Met een lengte van 4,21 meter blijft de elektrische Mégane een compacte middenklasser, maar Renault ruilt het klassieke hatchbackkoetswerk voor een verhoogd cross-overdesign. Dat komt door de skateboardstructuur waarin het batterijpakket schuilt. Wat MEB is voor Volkswagen, is CMF-EV voor Renault. Het gaat om een modulaire structuur voor elektrische voertuigen, die de constructeur toelaat om te goochelen met het aantal accumodules en het aantal elektromotoren.
Bijna 500 kilometer
De Renault Mégane eVision houdt het bij een elektromotor die de voorwielen aandrijft, goed voor een piekvermogen van 217 pk en een maximumkoppel van 300 Nm. Dat volstaat om de elektrische cross-over in minder dan 8 seconden van 0 naar 100 km/u te jagen. Het batterijpakket heeft een capaciteit van 60 kWh en kan snelladen aan 130 kW. Renault vermeldt geen precies rijbereik, maar zegt wel dat de elektro-Mégane op een lading van Parijs naar Lyon zal kunnen rijden. Dat is ongeveer 470 kilometer.
Eind 2021
Het matgrijze, met gouden designdetails opgefriste koetswerk combineert adaptieve lichttechnologie met digitale cameraspiegels en verzonken deurgrepen. De 20-duimsvelgen krijgen een aerodynamsich ontwerp en de transparante laadklep, met waarschuwinglampje voor het laadniveau, positioneert zich op de flank. De CMF-EV-basis duwt de wielen naar de hoeken, zodat deze concept-car met een wielbasis van 2,77 meter mag pronken. Samen met de vlakke laadvloer zorgt dat voor een heleboel binnenruimte. De Mégane eVision gaat een volledig elektrisch productiemodel vooraf, dat het Renault-portfolio eind 2021 komt vervoegen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!