Eerste test / BMW M2 CS: weg van de waanzin?
Als CS is de BMW M2 harder, krachtiger en sneller dan ooit... zonder dat het rijplezier op de openbare weg daaronder te lijden heeft. Echte rijmachines bouwen, BMW is het nog niet verleerd...
Om maar meteen met de deur huis te vallen: de BMW M2 CS is een van de leukst sturende sportwagens die je momenteel kunt kopen. Tenminste, als je nog ergens een exemplaar op de kop kunt tikken, want de 131 stuks die BMW reserveerde voor de Belgische en de Luxemburgse markt, hebben intussen allemaal een eigenaar gevonden. Die telden minstens 96.500 euro neer voor hun Competition Sport, wat deze versie zomaar eventjes een slordige 30.000 euro duurder maakt dan de M2 Competition. Een stevige meerprijs, maar in ruil krijg je gelukkig wel een heleboel updates.
Op zoek naar snellere rondetijden nam de M-afdeling het koetswerk, het onderstel én de motor flink onder handen. Mét resultaat: de CS zou de Nordschleife van de legendarische Nürburgring minstens 8 seconden sneller ronden dan de andere M2-modellen. Nu heeft die obsessie met de chronometer ook een nadeel. Doorgaans vloeken dergelijke circuitgerichte modificaties met de dagelijkse inzetbaarheid en het rijplezier op de openbare weg, waar biljartlakenvlak asfalt en brede bochtencombinaties eerder uitzondering dan regel zijn. Maar aan die wetmatigheid heeft BMW een mouw weten te passen. Wat maakt de CS zo waanzinnig prettig om mee te rijden?
- Ouderwets rijplezier
- Enthousiaste turbomotor
- Toekomstige klassieker
- Beperkte beschikbaarheid
- Afwerkingsdetails interieur
- Dorstige zes-in-lijn
In dit artikel : BMW, BMW 2 Reeks
Instagram: @kjanssens_pro
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands