Gezien de huidige tijdgeest hadden we eerlijk gezegd niet verwacht dat BMW ons het recept van de 640d xDrive Cabrio nog een keer zou voorschotelen. Maar aangezien het niet het moment is om gewaagde gokken te nemen, moet de beslissing om toch weer een zelfontbrander onder de motorkap van zijn nieuwe luxecabrio aan te bieden dus wel doordacht en coherent zijn, overeenkomstig de commerciële doelstellingen. Anders gezegd: schijnbaar is BMW ervan overtuigd dat er nog altijd voldoende kandidaatkopers zijn voor een exclusieve dieselcabrio.
Denk aan liefhebbers die zich een (erg) mooie auto kunnen veroorloven, maar daar wel 30.000 of zelfs 40.000 kilometer per jaar mee rijden. Dat zijn dan mensen die de auto enerzijds in het putje van de winter gebruiken voor hun professionele verplaatsingen (dank u, xDrive), maar er anderzijds ook meermaals per jaar mee naar hun tweede verblijfplaats in het zuiden van Frankrijk karren (daar komt de diesel van pas), om ter plekke dan met het hele gezin te genieten van ritjes onder de blote hemel (cabrio). Met een dergelijke profilering is het duidelijk dat de 840d xDrive Cabrio nooit een volumemodel zal worden, maar wie het geluk heeft ervan te kunnen genieten, kan er maar goed mee zijn.
- Krachtige motor
- Verhouding prestaties-verbruik
- Algemene levendigheid
- Geslaagde lijn
- Weinig bruikbare achterste plaatsen
- Artificieel motorgeluid
- In- en uitstap met gesloten kap
- Weinig praktische koffer
In dit artikel : BMW, BMW 8 Reeks
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!