Ferrari omschrijft de SF90 Stradale als de volgende supercar, maar in tegenstelling tot de LaFerrari en zijn voorgangers gaat het niet om een speciale reeks met een gelimiteerde productie en een torenhoog prijskaartje. Akkoord, 430.000 euro is geen soldenprijsje. Voeg enkele opties toe en je bent gauw een half miljoen euro kwijt.
Toch kost de SF90 Stradale nauwelijks een derde van wat Maranello destijds voor de LaFerrari vroeg. Ferrari heeft ditmaal dan ook een ander publiek voor ogen. De SF90 Stradale is een supercar voor de trouwe ferraristi die niet tot de inner circle behoren en dus naast een uitnodiging grijpen om de exclusieve reeksen te bestellen, maar die wel een stapje verder willen gaan dan de 488 Pista of de F12 tdf die ze in hun garage hebben staan.
Hoewel de SF90 Stradale een volledig nieuwe aandrijflijn introduceert, is de Italiaanse paardenfokker voor dit model niet van een wit blad papier vertrokken. Technisch zijn er namelijk een heleboel overeenkomsten met de F8 Tributo; zowel het onderstel als de biturbomotor heeft dezelfde basis. Al heeft Ferrari zoveel wijzigingen doorgevoerd dat je wel degelijk van een nieuw chassis en een nieuwe krachtbron mag spreken. Niet het minst omdat de SF90 een plug-inhybride is.
- Cockpitconcept
- Aandrijfgeheel
- Rijplezier
- Soundtrack
- Moderne designrichting
- Meergewicht EV-module
In dit artikel : Ferrari, Ferrari Sf90
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!