- Score redactie 13.80 /20
Sommige legendes weten maar niet van ophouden. In het terreinwagensegment zijn in de loop der tijd drie echte iconen ontstaan: de Mercedes G-Klasse, de Land Rover Defender en de Jeep Wrangler.
Een gemeenschappelijk kenmerk van die drie monumenten is dat ze alle drie recent aanzienlijk gemoderniseerd werden. Sommigen vinden dat de Defender daarin te ver gegaan is, want naast een technologie van een erg hoog niveau werd de beroemdste Land Rover ook volledig hertekend. In tegenstelling tot de Mercedes G-Klasse, die eveneens op-en-top modern is, maar als twee druppels water gelijkt op zijn voorganger – ook al deelt hij er weliswaar geen enkel koetswerkelement mee.
Een vergelijkbare evolutie zien we bij de Wrangler, die op detailniveau vernieuwd is (ledverlichting, enzovoort), maar waarvan de beroemde look onaangeroerd bleef. Maar terwijl zowel de Wrangler als de G-Klasse nog altijd een beroep doet op een ladderchassis, is de Jeep wel de enige die trouw blijft aan starre assen voor- en achteraan. Een erg robuuste, maar ook bijzonder archaïsche ophangingsarchitectuur, die schril afsteekt tegenover het plug-inhybride aandrijfgeheel van de 4xe, dat van deze versie de krachtigste en meest koppelrijke in serie geproduceerde Wrangler ooit op onze markt maakt.
- Tijdloze look
- Erg efficiënte hernemingen
- Echte funauto
- Beperkte fiscale aftrekbaarheid
- Automatische noodremfunctie niet standaard
- Weinig opbergmogelijkheden
In dit artikel : Jeep, Jeep Wrangler
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!