Net zoals bij de vorige generatie krijgt ook de nieuwe Volkswagen Golf GTI een hardcore Clubsport-variant. Die herken je aan zijn agressiever vormgegeven koetswerk, van de aerodynamisch geoptimaliseerde voorbumper tot ovalen uitlaatpijpen. Onder de motorkap huist een drukgevoede 2 liter-krachtbron, voor de gelegenheid opgevoerd naar 300 pk en 400 Nm. Schakelen doe je via een gerobotiseerde zevenbak met dubbele koppeling, net zoals de GTI vertrouwt de Clubsport op voorwielaandrijving. De sprint van 0 naar 100 km/u lukt in minder dan 6 seconden, de topsnelheid bedraagt 250 km/u.
De Clubsport-versie van de VW Golf GTI krijgt een strakker sportonderstel met de elektronische XDS-sperfunctie, de adaptieve DCC-ophaning blijft optioneel. Volkswagen monteert ook specifieke 18-duimsvelgen, die zich vullen met opgewaardeerde remmen met rode klauwen. De Clubsport komt met een extra rijmodus voor circuitgebruik, een stand die "Race Track" genoemd wordt. Ideaal voor de Nordschleife van de Nürburgring, klinkt het bij Volkswagen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!