Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Volkswagen Passat 2.0 TDI 240

De achtste generatie van de Volkswagen Passat heeft zijn entree op de markt niet gemist. Hier testen we het (voorlopige) topmodel: de tweeliter-TDI met dubbele drukvulling en 240 pk.

Prijs
NB

Op een dikke veertig jaar tijd werden er van de Volkswa- gen Passat zo’n 22 miljoen exemplaren gebouwd – als

we het goed hebben, is dat een record in zijn marktsegment. Zelfs op dit moment lopen er ieder jaar wereldwijd zowat 1,1 miljoen Passats van de band. Je zou je dus de vraag kunnen stellen waarom er überhaupt een nieuwe generatie moest komen... Een van de redenen daarvoor is de introductie van de MQB-architectuur (Modularer QuerBaukasten), het nieuwe platform dat alle voorwielaangedreven VW-producten op termijn zullen krijgen. In zijn achtste generatie wil de nieuwe Passat de band met het verleden niet doorknippen, maar een stap verder gaan in de ontwik- keling naar een high-end massaproduct. De achterliggende redenering is eenvoudig: als de prestigemerken – het eigen Audi incluis – zo nodig op de ‘normale’ markt willen komen vissen, dan is het VW zeker toegestaan om in de hogere regionen een ‘gewone’ Volkswagen aan te bieden voor een (in verhouding) aantrekkelijk prijskaartje. En dan maar kijken wie het pleit wint... In dat kader past ook de hier geteste versie: een 2.0 TDI met dubbele drukvoeding, 240 pk sterk.

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Passat

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker