Eerste test / Volkswagen Passat GTE : Imagokwestie
Na jarenlang een erg koele minnaar te zijn geweest van alles wat hybride of elektrisch was, lanceert de Volkswagen-groep nu de ene ‘groene’ aandrijving na de andere. Na de Golf is er nu de Passat GTE.
Terwijl de markt van de elektrische auto’s nog altijd niet helemaal van de grond lijkt te komen, zijn de vooruitzichten voor oplaadbare hybrides (of plug-inhybrides) wél rooskleurig. Zo verwacht Volkswagen tegen 2020 zelfs een jaarlijkse markt van meer dan 3 miljoen exemplaren en daar willen ze in Wolfsburg maar wat graag een (aanzienlijk) deel van meepikken.
Daarbij heeft VW ervoor gekozen (waarschijnlijk op basis van uitgebreid marktonderzoek) om deze ‘groene’ auto’s hoog in het modelgamma te positioneren. Het Duitse merk mikt met andere woorden op mensen die voor hun groene verplaatsing een flink zakcentje over hebben en bij de aanschaf van hun groene auto zowel aan de natuur als aan hun imago denken. Niet voor niets noemt VW zijn hybrides dan ook GTE, waarmee de constructeur duidelijk op een dubbel publiek mikt: niet alleen milieubewust, maar ook sportief, trendy en cool.
- Verhouding prestaties-verbruik
- Rijgemak en geluidscomfort
- Veilige en plezierige wegligging
- Ruime en comfortabele auto
- Uitgekiende hybridetechnologie
- Verzorgde aankleding en afwerking
- Hoge prijs
- Vrij dure opties
- Beperkt elektrisch rijbereik
- Tweeslachtige VW-communicatie
- Optimaal gebruik vergt vaardigheid en discipline
- Verlies aan laadvolume
In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Passat
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands