Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Het interieur van de DB11 combineert traditie met innovatie en is fraai afgewerkt, met de nobele materialen die bij de Britse luxesfeer horen. En dankzij de samenwerking met Daimler kan Aston Martin gebruikmaken van een modern infotainmentsysteem van Mercedes. Alle DB11's rusten op een chassis van aluminium, met vooraan dubbele driehoeken, een meerarmige as achteraan en adaptieve Bilstein-schokdempers. Wat de motoren betreft, ontwikkelt de 4 liter grote V8 (van AMG-origine) 535 pk. Hoewel deze Duitse achtpitter nog altijd indrukwekkend klinkt, bezorgt hij je toch niet meer het kippenvel van de Astons van weleer.
De 5,2 liter grote V12 van eigen huis is goed voor 639 pk... maar enkel in de Coupé. In de cabrioversie Volante, die door verstevigingen 110 kilogram extra op de weegschaal zet, is de twaalfcilinder niet beschikbaar. Wel heeft de Volante een achtlagige kap die tot 50 km/u open en dicht kan, maar de kofferinhoud doet slinken tot 206 liter. Ongeacht de motorversie wordt het vermogen via een achttrapsautomaat naar de achterwielen gestuurd, waar een sperdifferentieel voor de koppelverdeling zorgt.
Ondanks de samenwerking met Daimler blijft de DB11 het karakter van een echte Aston Martin behouden. De vooruitgang qua comfort en rijkwaliteit gaat wel een beetje ten koste van de wilde rijervaring. Maar dat mag in een GT als deze geen bezwaar zijn. En ja, we blijven toch wel fan van de V12.