Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De vierde generatie van de Wrangler zette in 2018 voet op Europese bodem. Ondertussen wordt het model echter enkel nog aangeboden als lange vierdeurs, maar nog wel met een heleboel opties voor het dak (softtop of gewoon stalen dak, al dan niet met een open dak erin). Deze offroader blijft trouw aan zijn robuuste ladderframe en twee starre assen (weliswaar opgehangen met schroefveren). Klanten hebben de keuze uit twee types vierwielaandrijving: de Command-Trac en de Rock-Trac (in de Rubicon-uitvoering). Bij allebei kun je kiezen tussen aandrijving op enkel de achterwielen of op de vier wielen, maar er is ook een permanente Auto-stand, die het koppel automatisch over de assen verdeelt.
Ook een reductiebak is van de partij – in het geval van de Rock-Trac met extra korte verhoudingen – en de Rubicon beschikt daarnaast nog over een vergrendelbaar differentieel op de voor- en de achteras en over een elektrisch loskoppelbare antirolstang. In de praktijk lijkt dan ook niets deze Wrangler te kunnen stoppen. Het motorgamma is beperkt tot nog slechts één enkele versie: een plug-inhybride 4xe met in totaal 380 pk. Die stekkerversie kan officieel 40 kilometer halen puur op zijn grote batterij (17,3 kWh), maar fiscaal voordeel voor zelfstandigen zit er helaas niet in; daarvoor ligt de CO2-uitstoot nog te hoog.
De Wrangler blijft trouw blijft aan alle elementen die van een Jeep een Jeep maken, zoals zijn robuuste techniek, zijn look of zijn terreinkwaliteiten, terwijl hij tegelijkertijd makkelijker om mee te leven is én als plug-inhybride spaarzaam kan blijven. Daarmee gaat dit icoon perfect mee met zijn tijd.