Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model KIA Ceed SW 2024

  • Niet meer beschikbaar
  • De huidige Kia Ceed SW stamt al uit 2018, maar in 2022 fristen de Koreanen hun middenklassemodel op, met onder andere een agressiever ogende snoet, vernieuwde rijhulpsystemen en de komst van een digitale tellerpartij. Met een volume van 625 liter onder het bagagescherm is de Ceed SW een van de ruimste breaks in zijn segment. Dat monstervolume dankt hij vooral aan zijn imposante laadlengte (1,08 meter), en minder aan de hoogte onder de bagageafdekking, want die is relatief beperkt. Dankzij de lage laaddrempel kun je wel zware voorwerpen makkelijker in- en uitladen, en de achterbank laat zich makkelijk via hendels in de kofferflanken wegklappen, waarna je een vlakke laadvloer bekomt.

    De break deelt zijn onderstel met de vijfdeurs, maar de meerarmige as kreeg hier wel een andere afstelling om beter overweg te kunnen met de extra belasting. Dat levert een aangenaam en efficiënt, zij het niet bijster begeesterend of inspirerend weggedrag op. Het motoraanbod in de Ceed werd voor 2024 drastisch vereenvoudigd, met keuze uit twee benzines: een 1.0-driecilinder van 100 pk en een 1.5 T-GDi van 140 pk, met telkens een handgeschakelde zesbak of een zeventraps-DCT, voorzien van een mildhybride ondersteuning in het geval van de kleinste motor. De diesel is uit het aanbod verdwenen, net als de plug-inhybride variant.

    De Kia Ceed SW combineert een enorme koffer met aardig wat binnenruimte, een moderne uitrusting en een uitgebreide waarborg. Kortom, een uitstekende allrounder. Alleen staat hij een beetje in de schaduw van de Proceed, die zowat dezelfde kwaliteiten weet te verpakken in een veel spannender kleedje.

  • Diesel

    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 136 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 123-125 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 136 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 120-124 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 136 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 117-120 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Hybride benzine Plug-in

    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 141 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 29-33 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests KIA Ceed

Onze tests

Nieuws KIA

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget