De elektrische Kia EV6 kreeg in 2024 een facelift. Zijn opgefriste neus legt de link met het koetswerkdesign van de nieuwste Kia-modellen zoals de EV3 en de toekomstige EV4 en EV5. Bij de GT-Line worden de hertekende koplampen verbonden door het voor EV’s blijkbaar obligate lichtstripje. Het ruime interieur werd getrakteerd op aanpassingen die we al kenden uit de EV9, van de gebogen dashboardmodule met twee geïntegreerde displays tot het slimmere head-updisplay en de digitale binnenspiegel. De koffer heeft een aantrekkelijk volume, maar de hoogte onder het bagagescherm is beperkt. Voorin zit nog een kleine frunk.
Ook onderhuids verandert er het een en het ander met de facelift, want aanpassingen aan het onderstel en verstevigingen aan het koetswerk moeten de Kia EV6 naast stiller ook comfortabeler maken. De batterijpakketten groeiden ook tot 63 kWh en 84 kWh. De ‘kleine’ batterij wordt geleverd met een 170 pk sterke elektromotor die de achterwielen aandrijft, goed voor een rijbereik tot 428 kilometer (WLTP). Het grotere batterijpakket is verkrijgbaar met achterwielaandrijving (229 pk) of vierwielaandrijving (325 pk), goed voor een rijbereik van respectievelijk 582 en 522 kilometer. Alle versies laden van 10 naar 80 procent in 18 minuten. Er wordt ook gewerkt aan een GT-versie, die op technisch vlak waarschijnlijk veel gelijkenissen zal hebben met de Hyundai Ioniq 5 N.
Deze Kia EV6 doet een frisse wind waaien door het segment van de elektrische middenklassers: zijn gewaagde design en stevige tot zelfs flitsende prestaties voegen de nodige kruiding toe aan een anders nogal emotieloos concept. Een knappe binnenruimte en uitstekende snellaadcapaciteiten maken het plaatje compleet.