Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Nissan Ariya 2024

  • Nissan geeft de Leaf een grote broer: de Ariya, een volledig elektrische SUV, die zijn platform deelt met de batterijaangedreven Renault Mégane E-Tech. Het model strekt zijn koetswerk uit tot 4,60 meter in lengte, wat ongeveer 10 centimeter korter is dan een BMW iX3. De batterij bevindt zich centraal onder de vloer. Zo wordt niet te veel van de bagageruimte ingepalmd, maar erg groot is die niet (met name in de vierwielaangedreven versies met dubbele motor). De zitruimte achterin is daarentegen royaal en het panoramadak zorgt voor extra lichtinval. Het moderne interieur heeft een (elektrisch) verschuifbare middenconsole voorin. De airco wordt bediend via aanraakknoppen met haptische feedback, geïntegreerd in een strook op het dashboard. Oogt chique, maar is niet altijd praktisch. De Ariya kan ook met spraak worden bediend, onder meer met assistentie van Google en Amazon Alexa.

    Onderweg zorgen de gelaagde voor- en zijruiten voor een goede geluidsisolatie, hoewel toch nog wat rijgeluiden doordringen. Deze elektrische SUV wordt aangeboden met een batterij van 63 kWh (218 pk met voorwielaandrijving) of 87 kWh (242 pk met tweewielaandrijving, 306 of 394 pk met vierwielaandrijving), met een officieel rijbereik van 403 tot 533 kilometer. Bij een rustige rijstijl haalden wij een vrij laag verbruik (15 kWh/100 km) met de voorwielaangedreven 63kWh-versie. Er is een wisselstroomoplader van 7,4 of 22 kW (optioneel), en met gelijkstroom bedraagt het maximale oplaadvermogen 130 kW, wat gemiddeld is voor het segment.  

    De Ariya is goed in alles, maar blinkt nergens in uit. Niet de meest opwindende elektrische SUV dus. Maar met zijn lage verbruik, voorkomende weggedrag en aanzienlijke binnenruimte heeft dit model alles in huis om een vaste waarde te worden op de EV-markt, net als zijn broer, de Qashqai, in zijn segment.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 218 pk
    • 403 km • 17.6 kWh/100km
    • 66 kWh • - kW (AC) • 130 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 218 pk
    • 403 km • 17.6 kWh/100km
    • 66 kWh • - kW (AC) • 130 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 218 pk
    • 403 km • 17.6 kWh/100km
    • 66 kWh • - kW (AC) • 130 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 242 pk
    • 533 km • 18.5 kWh/100km
    • 91 kWh • - kW (AC) • 130 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 242 pk
    • 536 km • 18.5 kWh/100km
    • 91 kWh • - kW (AC) • 130 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 242 pk
    • 533 km • 18.5 kWh/100km
    • 91 kWh • - kW (AC) • 130 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 306 pk
    • 500 km • 19.5 kWh/100km
    • 91 kWh • - kW (AC) • 130 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 306 pk
    • 500 km • 19.5 kWh/100km
    • 91 kWh • - kW (AC) • 130 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 435 pk
    • 417 km • 24.5 kWh/100km
    • 91 kWh • - kW (AC) • 130 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Nissan Ariya

Onze tests

Nieuws Nissan

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget