Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Met zijn lengte van 4,39 meter is de Skoda Karoq ongeveer even groot als zijn neefje bij Seat, de Ateca – beide modellen delen hun technische basis én hun goede verhouding buitenmaten-binnenruimte. De Karoq is dan ook erg ruim vanbinnen, zowel voor de inzittenden als in de koffer. Optioneel kun je kiezen voor het VarioFlex-systeem, waarbij de achterbank in twee delen wordt vervangen door drie afzonderlijk verstelbare en verschuifbare stoelen. Die kun je zelfs zonder al te veel moeite uit de auto verwijderen, waardoor je een bijna bestelwagenachtig laadruim verkrijgt, inclusief volledig vlakke laadvloer. Het interieur werd opgewaardeerd bij de facelift voor 2022, met onder meer een bijgewerkt infotainmentsysteem en standaard digitale instrumenten.
Deze compacte SUV rijdt neutraal en geruststellend, maar niet bijster dynamisch, laat staan speels. Bij de voorwieltrekkers kan bovendien de trekkracht op een nat wegdek al eens in de problemen komen. Op het algemene comfort is daarentegen niets aan te merken, waarbij je ook nog kunt kiezen voor een gestuurde schokdemping. Wel zouden we de achttienduimvelgen willen afraden, want die brengen de filtering in het gedrang. De motoren zijn bekende VW-krachtbronnen, met aan benzinezijde de 1.0 TSI (110 pk) en 1.5 TSI (150 pk). Dieselrijders kunnen terecht bij de 2.0 TDI van 115 of 150 pk. Alleen de krachtigste diesel kan uitgerust worden met vierwielaandrijving.
De Karoq doet Skoda’s slogan ‘Simply Clever’ alle eer aan. Deze compacte SUV getuigt van een veelzijdig karakter, verzorgt zijn moduleerbaarheid en zit boordevol praktische vondsten. De goedkoopste in zijn segment is deze Tsjechische SUV misschien niet, maar hij is er wel een van de meest polyvalente.