Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Suzuki Ignis 5d 2021

  • De Ignis is zelfs voor dit segment klein te noemen. Het model dateert uit 2017, maar kreeg in 2020 een kleine update, die zich vertaalt in een nieuw radiatorrooster, andere instrumenten (weliswaar nog altijd analoog) en een modernere uitrusting. De hoog ingeplante stoelen verzekeren een vlotte instap, maar binnenin is het al harde kunststof wat de klok slaat. Chic aangekleed is het interieur dus niet, maar functioneel is het wél: opbergruimte is er in overvloed en het plaatsaanbod is gezien de bescheiden buitenafmetingen erg goed. Suzuki biedt zelfs een in twee delen verschuifbare en verstelbare achterbank aan, maar die maakt van de Ignis wel een vier- in plaats van een vijfzitter.

    Het motoraanbod blijft beperkt tot de atmosferische 1.2-viercilinder van 83 pk, voorzien van een erg bescheiden mildhybride systeem en ook terug te vinden in de Swift. Hij is naar keuze gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak of een CVT. Ook vierwielaandrijving is mogelijk, zij het niet in combinatie met de automaat. Onderweg ontpopt de kleine benzinemotor zich als een aangename metgezel, en het verrassend veelzijdige chassis vertoont gezonde reacties. Kleine wegoneffenheden worden bovendien goed verteerd; met grotere putten en hobbels heeft de ophanging voelbaar meer moeite. Suzuki biedt ook een autonome noodremhulp aan, die eveneens in staat is voetgangers te herkennen.

    Akkoord, over de stijl zal niet iedereen even enthousiast zijn, maar de bruisende Ignis verrast zowel door zijn rijgedrag als door zijn ruime en handige interieur. Bovendien kan hij rekenen op een enthousiaste motor. Alleen heeft Suzuki een ronduit hoge prijs op dit sympathieke kleintje geplakt.

  • Benzine

    • Manueel
    • 83 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 114-116 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Continue transm met manuele modus
    • 83 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 124-126 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen

Tests Suzuki Ignis

Onze tests

Nieuws Suzuki

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget