Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Toyota Aygo X 2023

  • Niet meer beschikbaar
  • Zeg niet meer ‘Aygo’, maar zeg ‘Aygo X’ (en spreek de ‘X’ uit als ‘Cross’). De nieuwe generatie van Toyota’s stadsauto (die in België werd ontwikkeld, in het R&D-centrum van het merk in Zaventem) rust op het platform van de Yaris, maar staat hoger op zijn poten om zich de looks van een micro-SUV aan te meten. Hij is wel korter dan zijn grotere broer, de Yaris Cross. De Toyota Aygo X is een hybride qua uiterlijk, maar niet qua aandrijving: onder zijn motorkap zit alleen een atmosferische 1.0-driecilinder op benzine die 72 pk ontwikkelt. Bedoeling van deze keuze is de prijs laag te houden.

    Voorin is het goed toeven, maar de zitplaatsen achterin werden verwaarloosd, zowel qua ruimte als wat de instap betreft. De hoge rijpositie biedt een goed zicht op de weg. En in de stad is deze auto een waar genot: hij laat zich vlot besturen en maakt rechtsomkeer op een zakdoek. Alleen het zicht naar achteren stelt teleur, maar om dat te verhelpen is er een optionele achteruitkijkcamera.

    Wij waren vooral gecharmeerd door het canvas zonnedak, dat helemaal openschuift tot aan de achterklep. Alleen jammer dat het wat turbulentie veroorzaakt bij snelheden boven 80 km/u. En op de hoofdwegen moet de motor duidelijk naar adem happen, vooral met de handgeschakelde versnellingsbak, die lang gespreid is. Spijtig, want het rijgedrag is gezond en efficiënt. Het goede nieuws is dat de motor, zelfs bij intensief gebruik, zeer zuinig blijft. Naast de handbak is trouwens ook een CVT-automaat beschikbaar.

    Deze verleidelijke Toyota is een rasechte stadsauto, heel wendbaar en gemakkelijk te parkeren. Het canvas zonnedak geeft het plezier bij mooi weer een extra dimensie. De achterpassagiers zijn minder goed af dan de voorste inzittenden... En terwijl het onderstel de hoofdwegen niet schuwt, is de motor niet op zijn gemak op de snelweg.

  • Benzine

    • Manueel
    • 72 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 107-114 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Manueel
    • 72 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 107-114 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Continue transm met manuele modus
    • 72 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 110-117 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Manueel
    • 72 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 107-114 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 4 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Toyota Aygo x

Onze tests

Nieuws Toyota

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget