Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Volkswagen T-Cross 2022

  • Niet meer beschikbaar
  • Met zijn 4,11 meter is de eind 2018 gelanceerde T-Roc de échte kleine SUV in het Volkswagen-gamma – hij deelt trouwens zijn technische basis met de Polo. Het interieur zondigt door zijn vele harde en goedkoop ogende kunststoffen, maar dat maakt deze T-Cross goed met zijn binnenruimte, want ook achterin kun je moeiteloos twee volwassenen kwijt. Daarnaast verzorgt VW’s kleinste SUV ook zijn moduleerbaarheid. Zo beschikt hij sowieso over een verschuifbare achterbank, waarmee je het laadvolume kunt vergroten van 385 tot 455 liter. Door de achterbank neer te klappen komt een inhoud van 1.281 liter vrij, en om lange voorwerpen te vervoeren kun je dan nog de rug van de voorste passagiersstoel naar voren kantelen.

    Onder de motorkap is de keuze beperkt tot drie benzinemotoren. Het aanbod begint bij de 1.0 TSI, een driecilinder die beschikbaar is met 95 en 110 pk, met daarboven de 1.5 TSI van 150 pk, altijd gekoppeld aan de gerobotiseerde DSG-bak die ook op de 110 pk-versie leverbaar is. Alle versies zijn voorwieltrekkers. De wegligging is in de eerste plaats geruststellend en efficiënt, maar niet echt speels. Ook het comfort laat wat steekjes vallen: de ophanging is aan de stugge kant en bij hoge snelheden – lees: op de snelweg – komen gauw stroomlijngeluiden opzetten.

    Zeker, er zijn frivoler ogende aanbiedingen in dit segment, maar rationeel gezien komt de Volkswagen T-Cross ijzersterk uit de hoek, door uit te pakken met een onverwachte binnenruimte en moduleerbaarheid. In die mate dat hij zelfs de duurdere T-Roc de wind uit de zeilen kan nemen…

  • Benzine

    • Manueel
    • 95 pk
    • 4.8 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 95 pk
    • 4.8 l / 100 km
    • CO2: 131 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 110 pk
    • 4.8 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 110 pk
    • 4.8 l / 100 km
    • CO2: 131 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 110 pk
    • 5 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 110 pk
    • 5 l / 100 km
    • CO2: 142 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 150 pk
    • 5.1 l / 100 km
    • CO2: 135 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Volkswagen T-cross

Onze tests

Nieuws Volkswagen

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget