De ‘Frankfurter Messe’ ontving voor de IAA 2017 een massa bezoekers en autokopers, maar het waren er wel gevoelig minder dan bij de vorige editie in 2015. Deze jaargang trok 810.000 bezoekers, tegenover 930.000 twee jaar geleden. Deze daling van bijna 13 procent ging bovendien gepaard met een bijna tastbaar ongemakkelijk gevoel ter plekke. De populariteit van autosalons lijkt in het algemeen wel te kampen met concurrentie van nieuwe communicatie- en marketingvormen. Zo bleven Alfa Romeo, Alpine, Aston Martin, DS, Fiat, Jeep, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Rolls-Royce, Tesla en Volvo weg van het evenement. Er waren dan ook ‘maar’ 1.000 stands in plaats van 100 tijdens de vorige editie. Die verminderde interesse zullen we misschien ook (of niet) zien op het salon van Genève in maart volgend jaar, maar ook in Brussel in januari, gevolgd door Parijs van 4 tot 14 oktober 2018 en Frankfurt van 12 tot 22 september 2018. Al lijkt Brussel een uitzondering te blijven omdat het zowel autobouwers als bezoekers nog steeds massaal weet te lokken.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!