Op het autosalon van Frankfurt toont Hyundai de Project C, een tot 600 exemplaren gelimiteerde versie van de i30 N die 50 kilogram minder weegt. Het koetswerk krijgt onderdelen uit cfrp en aangepast spoilerwerk, specifieke 19-duimsvelgen verlagen het onafgeveerde gewicht van de Zuid-Koreaanse hot hatch.
Rode accenten
Hyundai toont ook het interieur. De i30 N Project C krijgt een nieuw sportstuur uit alcantara, met rode in de plaats van grijze sneltoetsen naar de rijmodi. Die rode kleur vinden we ook terug op de veiligheidsgordels, de stiksels en de strepen op de sportstoelen. Ook de pook van de handgeschakelde versnellingspak is anders.
Niet krachtiger, wel sneller
Aan het aandrijfgeheel van de i30 N raakt Hyundai niet. Net zoals de versies met Performance Pack haalt de Project C een vermogen van 275 pk en een maximaal koppel van 380 Nm (in overboost) uit een 2 liter-turbobenzine. De drukgevoede vierpitter drijft de voorwielen aan via een elektronisch gestuurd sperdifferentieel. De gewichtswinst zorgt er wel voor dat de sprint van 0 naar 100 km/u in 6 tellen rond lukt, 0,1 seconde sneller dan voorheen.
- Lees ook: alle premières op de IAA in Frankfurt - #IAA2019
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!