Terwijl de salons van Brussel en Parijs erin geslaagd zijn om hun publiek te behouden, en Brussel ook zijn merken, heeft dat van Frankfurt een daling gekend van 30%. 560.000 personen zijn afgezakt naar de IAA voor deze tweejaarlijkse bijeenkomst, terwijl er in 2018 nog 540.000 bezoekers waren aan het ‘grote’ salon van Brussel. In 2017 waren er nog 800.000 bezoekers aan de IAA, en in 2015 zelfs 900.000! Het is waarschijnlijk deels te wijten aan het vertrek van grote merken(groepen) zoals PSA, Fiat-Chrysler, Nissan, Toyota en Volvo, maar ook publiekslokkers Aston Martin, Bentley, Ferrari en Lotus stuurden hun kat. Deze editie werd ook getekend door een demonstratie van 15.000 tot 20.000 personen aan de deuren van het evenement op zaterdag 14 september. Ze protesteerden tegen de vervuiling van de automobiel.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!