Nieuwe regels, nieuwe kansen: dankzij de nieuwe technische reglementen zou Alpha Tauri wel eens verder kunnen klimmen op de hiërarchische ladder van de Formule 1. De Honda-motor – al lees je voortaan HRC op de flanken van de AT03 – is alvast dezelfde als die in de Red Bull RB18 waarmee Max Verstappen in 2022 op zoek gaat naar een nieuwe F1-titel. En met Pierre Gasly hebben ze een rijder in huis die weet hoe het voelt om een wedstrijd te winnen. Net zoals in 2021 krijgt de snelle Fransman de steun van de Japanner Yuki Tsunoda. Die toonde zich vorig jaar best snel, maar zijn prestaties waren te grillig en zijn crashes te talrijk om echt een punt te maken. Leergeld, wellicht.
-
Lees ook: Honda blijft dan toch in de Formule 1
De Alpha Tauri AT03 combineert de vertrouwde kleurenstelling met het voor 2022 uitgetekende concept dat minder aerodynamische hulpmiddelen combineert met 18-duimvelgen, maatregelen die ervoor moeten zorgen dat de F1-wagens korter op elkaar kunnen rijden en elkaar dus makkelijker zouden moeten kunnen inhalen. In vergelijking met de Formule 1-machines die reeds voorgesteld zijn door de teams van Aston Martin, Haas, McLaren en Red Bull, toont de AT03 een aantal interessante features, zoals de opvallend lage neus en de gegroefde pontons.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!