Dit is de Honda NSX GT3, een radicale versie van de supersportwagen. Tijdens de verbouwingswerken zijn de meeste comfortelementen eruit gehaald, maar hij kreeg er wel een sequentiële versnellingsbak voor in de plaats. Het model kan door klanten worden ingezet in de GT3-competitie. Ze moeten er gewoon minstens 465.000 euro voor neertellen…
Verschillende kampioenschappen
Honda heeft er uiteraard alles aan gedaan om zijn bolide inzetbaar te maken in zoveel mogelijk kampioenschappen. Zo zou hij kunnen opduiken in de Blancpain GT Series, de 24 Uur van de Nürburgring, de Pirelli World Challenge en de IMSA SportsCar Series, de Blancpain GT Asia Series en GT Asia, het Super GT GT300 in Japan, het Australian GT en de Intercontinental GT Challenge.
Lichter
Door heel wat comfortelementen en de elektromotoren voor de vectoriële koppelverdeling op de vooras te schrappen (hij is dus geen vierwielaandrijver meer) kon de auto met dik 500 kilo worden afgeslankt tot zo’n 1.240 kilo (tegenover 1.750 kilo voor de straatversie). Het zou ons niet verbazen als deze aanpassingen (het schrappen van de hybride elementen op de vooras) tot een paar andere straatversies zouden kunnen leiden, zoals een NSX Type R, die volgens de geruchten ook minder zou wegen en daardoor meer radicale prestaties zou kunnen bieden. De basisprijs van deze GT3 is 465.000 euro, maar Honda biedt als optie een pack aan met technische ondersteuning, ingenieurswerk en wisselstukken.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!