Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Update / Renault Zoé voortaan E-Tech Electric

Geschreven door Kevin Kersemans op 21-06-2022

Renault geeft zijn Zoé nog eens een lichte modeljaarupdate. De populaire elektrische stadsauto krijgt nieuwe uitrustingsniveaus en... een E-Tech Electric-badge op de kont.

In 2019 onderging de Zoé een facelift om hem technisch weer up-to-date te brengen, voor modeljaar 2022 sleutelde Renault aan de uitrusting, met drie nieuwe niveaus. Bovendien heet hij voortaan voluit Zoé E-Tech Electric, om aan te sluiten bij de nieuwe, volledig elektrische Mégane.

Uiterlijk zijn er geen wijzigingen te vermelden, behalve een nieuwe koetswerkkleur (Schiste-grijs) en een nieuw velgdesign, maar het gamma van de Franse stads-EV draait dus voortaan om nieuwe uitrustingsniveaus, die respectievelijk Equilibre, Evolution en Iconic heten.

Drie nieuwe uitvoeringen

Naast een handenvrije startkaart en digitale instrumenten houdt de instapversie het bij de basics, zoals een manuele airco, een infotainmentscherm van slechts 7 duim (zonder navigatiefunctie) en vier luidsprekers. Ook Android Auto en Apple CarPlay zijn altijd van de partij.

De Evolution heeft recht op wat meer comfort, met een automatische airco, achteruitrijsensoren en navigatie. Daarnaast beschikt deze uitvoering ook over verkeersbordherkenning, een actieve spoorassistent en lichtmetalen velgen van 16 duim.

De Iconic onderscheidt zich met wielen van 17 duim en een aanraakscherm van 9,3 duim. Daarnaast is deze topversie te herkennen aan titaniumaccenten aan de buitenkant en een specifieke bekleding van gerecycleerde PET-flessen binnenin.

Uitbolversies?

Renault gaat er prat op dat ook een automatische noodremfunctie altijd standaard is, maar dat is nogal wiedes, aangezien dat al een tijdje verplicht is in nieuwe auto's. Nieuwe actieveveiligheidsfuncties zijn er trouwens niet, ondanks de belabberd slechte score die de Zoé eerder dit jaar kreeg van EuroNCAP.

De kans is echter klein dat Renault nog veel inspanningen zal doen om daar een mouw aan te passen, aangezien de Zoé, die al dateert uit 2013, binnen afzienbare tijd opgevolgd zou moeten worden door de productieversie van de R5 Prototype.

Prijzen en leveringen

Op de Belgische Renault-website staan nog de oude uitrustingsniveaus van de Zoé in de car configurator (Life, Limited#3 en Riviera). Op onze markt zullen de nieuwe versies wellicht in de loop van juli hun opwachting maken. Tegen dan zullen ook de nieuwe Belgische prijzen bekend zijn.

Journalist AutoGids/AutoWereld

Instagram: @kvnkrsmnsonwheels

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten