Na bijna acht jaar trouwe dienst houdt de Mini Coyote het voor bekeken. Hij wordt vervangen door de Coyote Mini, die in grote lijnen de afmetingen overneemt van de ‘nieuwe’ Coyote, die eveneens uit het gamma verdwenen is. Het scherm van de Coyote Mini is echter wat groter, maar het is niet langer een aanraakscherm, want verschillende klanten en consultants vonden die functie weinig overtuigend. Maar goed. Dit model grijpt dus terug naar de drie traditionele knoppen waarmee de gebruikers van de oude Mini Coyote wel vertrouwd zijn.
Compleet
De nieuwkomer heeft echter wel Bluetooth en beschikt ook over een doorgedreven stembediening (waarmee u een ongeval kunt doorgeven zonder uw handen van het stuur te halen) en een functie die indutten aan het stuur voorkomt. Het minste dat we kunnen zeggen, is dat deze Coyote Mini echt een compleet toestel is. Want behalve de hierboven vermelde functie beschikt hij dankzij zijn 3G-verbinding ook over de tien types verkeershinder van de Coyote S en, vooral, over de voorspelmodus voor de volgende 30 kilometer, waardoor je je traject beter kunt plannen en zelfs kunt wijzigen.
Nummer 1
Deze Coyote Mini zou het hoofdproduct moeten worden van het gamma, dat zich voortaan concentreert rond drie toestellen: de nieuwe Mini, de S en de GPS. Dit apparaatje zou op termijn immers 60 tot 70 procent van de verkoop moeten vertegenwoordigen en zal tegelijk ook helpen bij de ontwikkeling van het partnerschap dat onlangs afgesloten werd met het Waalse Gewest met de bedoeling informatie over het verkeer (en dus niet over de snelheid) te delen om gebruikers beter te informeren, zowel voor bestuurders mét als zonder Coyote (via de radio).
Grootse ambities
Ten slotte hoopt Coyote dat het dankzij de prestaties van dit 3G-toestelletje ook zal kunnen doordringen tot andere markten die nu nog wat aarzelen. Zoals Duitsland, dat, hoe onbegrijpelijk ook, bijvoorbeeld wel de verkoop en het gebruik van de Coyote-app toelaat, maar niet de verkoop van de toestellen. De prijs van deze nieuwe Coyote Mini is wel niet min: 179 euro zonder abonnement, dat is bijna het dubbele van wat je zou hebben neergeteld voor een Mini Coyote (99 euro). Dit prijsverschil kan deels gerechtvaardigd worden door de prestaties en de technologie van het nieuwe apparaat dat veel meer kan dat de oude Mini.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!