Apps zijn vandaag de dag alomtegenwoordig in de autosector en geen enkele constructeur kan hun vanzelfsprekendheid nog ontkennen. Merken investeren dus steeds meer in de ontwikkeling van manieren om te verzekeren dat hun voertuig modern en doeltreffend is. Zo heeft Jaguar Land Rover zijn eigen bedrijf 'InMotion' gelanceerd – een structuur met 30 werknemers, gebaseerd in Londen – dat verantwoordelijk is voor de ontwikkeling en integratie van apps voor zijn voertuigen.
Mobiliteit prioritair
Het gaat daarbij niet alleen om infotainmentapps of andere gadgets, maar ook – en vooral – om apps die instaan voor de optimalisatie van verplaatsingen. In eerste instantie zal InMotion de mobiliteitsbehoeften wereldwijd analyseren, om vervolgens op zoek te gaan naar doelgerichte producten. Dat kan gaan over oplossingen voor autodelen, e-commerce, zoekrobots, enzovoort...
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!