De Alliantie Renault-Nissan verkocht wereldwijd over het eerste semester van 2017 maar liefst 5.268.079 voertuigen. Dat is een groei met 7% ten opzichte van 2016. Die blakende gezondheid dankt de Alliantie voor een deel aan Mitsubishi Motor dat sinds eind 2016 deel uitmaakt van de groep. Het merk met de diamant op de neus verkocht bijna 495.000 auto’s, vooral Outlander en Pajero en vooral op de Aziatische markten. Elders zijn vooral de USA, China en Japan de belangrijkste markten voor de twee Japanse merken in de Alliantie. Voor de Renault-groep liggen de commerciële centra in Frankrijk, Rusland en Italië. Hoe dan ook, met 5,27 miljoen verkochte voertuigen eindigt Renault-Nissan boven de Volkswagen-groep (5.155.600 voertuigen). Toch wachten we nog even de resultaten van Toyota af voor we de Frans-Japanse groep tot nummer 1 uitroepen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!