Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Alliantie Renault Nissan staat bovenaan

Geschreven door Olivier Duquesne op 28-07-2017

Over het eerste semester van 2017 heeft de Alliantie Renault-Nissan meer auto’s verkocht dan Volkswagen. Een blakende gezondheid dus, die voor een deel ook te danken is aan een nieuw lid in de familie: Mitsubishi.

De Alliantie Renault-Nissan verkocht wereldwijd over het eerste semester van 2017 maar liefst 5.268.079 voertuigen. Dat is een groei met 7% ten opzichte van 2016. Die blakende gezondheid dankt de Alliantie voor een deel aan Mitsubishi Motor dat sinds eind 2016 deel uitmaakt van de groep. Het merk met de diamant op de neus verkocht bijna 495.000 auto’s, vooral Outlander en Pajero en vooral op de Aziatische markten. Elders zijn vooral de USA, China en Japan de belangrijkste markten voor de twee Japanse merken in de Alliantie. Voor de Renault-groep liggen de commerciële centra in Frankrijk, Rusland en Italië. Hoe dan ook, met 5,27 miljoen verkochte voertuigen eindigt Renault-Nissan boven de Volkswagen-groep (5.155.600 voertuigen). Toch wachten we nog even de resultaten van Toyota af voor we de Frans-Japanse groep tot nummer 1 uitroepen.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten