Honda en Ariel werken nu al sinds 16 jaar samen, een samenwerking waarbij de Japanse constructeur de aandrijfgehelen aanlevert. De motor in kwestie is nog altijd de tweeliter-viercilinder i-VTEC K20Z, of toch wat de Atom betreft. Voor de buggy Nomad ligt het enigszins anders, want daarbij gaat het om de 2,4 liter grote K24, die door bepaalde Civics gebruikt wordt.
Steeds krachtiger
In zijn standaardversie ontwikkelt de viercilinder van de Atom nog altijd 248 pk, maar hij kan optioneel uitgerust worden met een turbo, waardoor hij 314 pk of 354 pk kan leveren. Simon Saunders, de baas van Ariel, verklaarde dat: "onze klanten buitengewoon tevreden zijn over die motor. En wanneer we hen vertellen dat het om een Honda-motor gaat, zijn ze meteen gerustgesteld". Saunders voegde daaraan toe dat "de samenwerking met Honda voor de aandrijfgehelen een van de beste beslissingen is die we ooit genomen hebben. We zijn verheugd dat de samenwerking verdergezet wordt".
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!