De productie van de elektrische Audi’s moet worden verminderd in Vorst (Brussel). De Tijd en BX1 spreken over het bevriezen van minstens 145 interimcontracten. Bovendien staan er 16 dagen technische werkloosheid per ploeg op de planning. De fabriek zou te maken hebben met een gebrek aan onderdelen van leverancier LG.
Ondanks een oproep bij Samsung zou het probleem niet opgelost zijn. Met als gevolg dat de productie van de batterijen ’s nachts moest worden stopgezet. Zo wordt de productie van de E-tron en de E-tron Sportback verminderd met 411 stuks tot 5.700 exemplaren in het eerste kwartaal, wat voor een overbezetting van 250 interimwerkers zorgt…
De vakbonden zijn aan de onderhandelingen begonnen om maar 145 interimposten te raken in plaats van 250. De vakbonden vragen ook werkgaranties aan Audi tot 2025.
Logistiek probleem
Bij Audi en D’Ieteren verzekert men dat de verkoop goed draait, waarmee dus bevestigd wordt dat de rem op de productie vooral komt door een logistiek probleem. De fabriek zelf noemt de huidige situatie trouwens "onverwacht" en doet er naar eigen zeggen alles aan om de bevoorrading op peil te houden.
Update 21/02/2020
Volgens de berichtgeving van De Tijd zou de fabriek in Brussel de productie van de E-tron en de E-Tron Sportback gestaakt hebben. De leveringsproblemen veroorzaken een tekort aan onderdelen en er is sprake van een economische werkloosheid van 16 dagen. Audi Vorst ontkent dat deze productiepauze gelinkt zou zijn aan de uitbraak van het coronavirus.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!