Afgelopen woensdag en donderdag vond het Automobilwoche Kongress plaats, een congres waarbij verschillende topmannen en -vrouwen van de autosector hun visie en strategie op de toekomst uit de doeken konden doen. Natuurlijk was de coronacrisis een belangrijk topic van de gesprekken, maar ook digitalisering en elektrificatie waren sleutelwoorden binnen het congres. BMW-CEO Oliver Zipse mocht het congres afsluiten door de strategie van zijn merk uit de doeken te doen, waarbij het vooral over waterstof ging.
Toyota als partner
Zipse haalde aan dat hij interesse heeft om het huidige partnerschap met Toyota te verlengen tot na 2025. De twee grootmachten binnen de auto-industrie werken momenteel samen voor de ontwikkeling van waterstofauto's en voor de productie van de Z4-Supra. Dat betekent echter niet per se dat die twee sportwagens een vervolg krijgen, want Zipse zei ook nog dat: "Van de coupés, cabrio's en roadsters zullen we nog zien wat er zal overblijven." BMW moet namelijk ook de kosten drukken, met een herziening van het productaanbod als een van de mogelijke pistes.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!