"Niemand wil echt een elektrische auto": dit vonnis werd uitgesproken door Klaus Frölich tijdens een gesprek met Australische collega's. Eerder heeft hij al verklaard dat de i3 noch de i8 nakomelingen zullen hebben en dat diesel- en benzinemotoren pas tegen 2030 en 2050 zullen verdwijnen. Maar de BMW-manager blijft de EV onderuit halen.
Niet voor de gewone man
Volgens Klaus Frölich wordt de elektrische auto alleen gevraagd "door overheden" en niet "niet door klanten". Volgens de BMW-manager "zullen de Europeanen deze auto's alleen maar kopen als de overheden grote voordelen geven", omdat EV's zo duur zijn. Om nog maar te zwijgen van de zeer hoge prijs van een volle tank elektriciteit in sommige landen, zoals Duitsland, waar het rijden met een elektrische auto duurder is dan het rijden met een diesel. Dat gezegd hebbende, kan Klaus Frölich niet tegen de huidige trend ingaan. Want bij BMW plannen ze de komende 10 jaar liefst 25 elektrische of geëlektrificeerde modellen. Frölich gelooft dat plug-inhybrides de meest concurrerende modellen blijven, voor zowel de prijs als voor het gebruiksgemak.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!