Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / BMW: één enkel platform tegen 2020

Geschreven door Olivier Duquesne op 20-09-2017

BMW ontwikkelt tegen 2020 een flexibel platform dat compatibel is met al zijn modellen, of ze nu op benzine, hybride of elektrisch rijden. Ook voor- of achterwielaandrijving zou vrij te kiezen zijn.

Klaus Fröhlich, ontwikkelingsverantwoordelijke bij BMW, heeft in de Amerikaanse pers aangegeven dat de constructeur uit München werkt aan een extreem flexibel platform waar vanaf 2020 het hele gamma gebruik van zou kunnen maken. Deze unieke architectuur zou aangepast zijn aan zowel benzinemodellen als hybrides en elektrische auto’s. Bovendien ondersteunt ze zowel voorwielaandrijving als achter- en vierwielaandrijving. Door de wagenbodem in te wisselen, is er bijvoorbeeld plaats voor batterijen, terwijl de ophanging en de botsbeschermingsstructuren overal dezelfde zijn.

Onzekerheden

Fröhlich legt uit dat deze keuze is ingegeven door de ‘onzekerheden’ over de toekomstige markt. Zal de klant de elektrische omschakeling maken of is hij conservatiever en houdt hij – op zijn minst gedeeltelijk – vast aan zijn verbrandingsmotor? Met deze architectuur kan BMW snel en gemakkelijk inspelen op veranderingen in de marktvraag of in de wetgeving. Bovendien kan de constructeur met dit platform zijn aanbod nog verder diversifiëren en zelfs Mini en Rolls-Royce zouden er gebruik van kunnen maken.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten