Terwijl Carlos Tavares luidop droomt van een Amerikaanse toekomst voor PSA, toont Carlos Ghosn veel minder enthousiasme voor een terugkeer naar Noord-Amerika met Renault. In een interview met onze collega’s van Automotive News zei de CEO van de Alliantie Nissan-Renault-Mitsubishi expliciet dat hij voor Renault geen plannen heeft in Noord-Amerika: “Er is geen gelegenheid in de plannen op middellange termijn. De grootste kansen voor Renault op dit vlak (nvdr: het plan van de Alliantie om de verkoopcijfers op te krikken in de komende 6 naar) liggen in China en in Rusland”.
Van 70.000 naar 550.000
Vandaag verkoopt Renault jaarlijks 70.000 auto’s in China. Over 6 jaar moeten dat er volgens Ghosn 500.000 zijn. Renault hoopt ook te kunnen profiteren van de weer aantrekkende verkoop in Rusland. “Voor mij zijn dat al voldoende bronnen van groei en hebben we er niet nog een nodig,” zo zegt Ghosn het zelf. “Het is gemakkelijk om naar de Verenigde Staten te trekken en daar een paar auto’s te verkopen. Maar je hebt een grootse product- en marketingstrategie nodig (nvdr: om er echt veel auto’s te kunnen slijten). De Verenigde Staten zijn een bijzonder competitieve markt”.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!