Linda Jackson, algemeen directeur van Citroën, heeft verklaard dat het merk in de toekomst “8 silhouetten zal tellen, bestelwagens en C1 niet meegerekend”. Elk van die modellen wordt “multiregionaal”. Het merk gaat met andere woorden zijn modelaanbod beperken, dat vandaag nog uit 14 ‘silhouetten’ bestaat. Jackson heeft bovendien de ambitie dat Citroën tegen 2021 minstens 45 procent van zijn auto’s buiten het Europese continent zal verkopen. Die doelstellingen zijn essentieel voor het merk, dat vaart aan het verliezen is. Zo zijn de wereldwijde verkoopcijfers van Citroën in 2016 met 1,72 procent gezakt. Die situatie zou binnenkort kunnen keren, aangezien de nieuwe C3 vrij goed aanslaat in Europa en de nieuwe C3 Aircross de nodige argumenten heeft om Citroën te helpen weer recht te krabbelen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!