Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Citroën wil meer online verkopen

Geschreven door Laurent Norro op 20-01-2018

De e-commerce heeft steeds meer de wind in de zeilen. Citroën verwacht er veel van, en zou willen dat over 4 jaar zo’n 10 procent van zijn verkoop online gebeurt.

Citroën gelooft rotsvast in online autoverkoop. CEO Linda Jackson heeft aan verschillende journalisten toevertrouwd dat ze tegen 2020-2021 graag 10 procent van de afzet via het internet zou zien gebeuren.

Visie

Het meest waarschijnlijke scenario voor Jackson is dat de klant zijn auto configureert op het internet, hem dan komt bekijken en uitproberen en vervolgens de aankoop afrondt door de opties en kleuren te kiezen. Maar zo ver zijn we vandaag nog lang niet. Vandaag wordt slechts 1 procent van de Citroëns online aangekocht. Jackson zegt daarover: “Klanten die vandaag online kopen, gaan sowieso niet naar een dealer”.

Dealers in gevaar?

Maar hoewel de online verkoop in de toekomst dus belangrijker moet worden, betekent dit niet dat de dealers moeten verdwijnen, al moeten ze wel veranderen. Het zouden verkooppunten voor stockwagens moeten worden, en ze moeten mensen helpen die toch eerst eens de auto in het echt willen beleven voor ze hem kopen. De verkopers moeten dus nog niet panikeren…

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten