Citroën gelooft rotsvast in online autoverkoop. CEO Linda Jackson heeft aan verschillende journalisten toevertrouwd dat ze tegen 2020-2021 graag 10 procent van de afzet via het internet zou zien gebeuren.
Visie
Het meest waarschijnlijke scenario voor Jackson is dat de klant zijn auto configureert op het internet, hem dan komt bekijken en uitproberen en vervolgens de aankoop afrondt door de opties en kleuren te kiezen. Maar zo ver zijn we vandaag nog lang niet. Vandaag wordt slechts 1 procent van de Citroëns online aangekocht. Jackson zegt daarover: “Klanten die vandaag online kopen, gaan sowieso niet naar een dealer”.
Dealers in gevaar?
Maar hoewel de online verkoop in de toekomst dus belangrijker moet worden, betekent dit niet dat de dealers moeten verdwijnen, al moeten ze wel veranderen. Het zouden verkooppunten voor stockwagens moeten worden, en ze moeten mensen helpen die toch eerst eens de auto in het echt willen beleven voor ze hem kopen. De verkopers moeten dus nog niet panikeren…
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!