Waarom dan wel? Omdat men bij Ferrari zeldzaamheid cultiveert. Om de winstmarge hoog te houden bouwt het merk met het steigerende paardje op de neus altijd minder exemplaren dan de (geschatte) vraag. Resultaat? De klanten staan in de rij. En vermits de klant koning is, krijgt hij voorrang op de werknemers. U zal (terecht) opmerken dat er onder deze laatste wellicht niet veel zijn die uit hun spaarpot voldoende geld kunnen toveren om een nagelnieuwe Ferrari te kopen… maar zelfs al wint zo’n werknemer de loterij, dan nog mag hij zich geen nieuwe Ferrari aanschaffen! Het nieuws werd bevestigd door Enrio Galliera, de marketingverantwoordelijke bij het Italiaanse merk. En Enrico weet waarover hij het heeft: bij hem rust immers de zware taak om de klanten te selecteren die recht hebben op de speciale series van het merk, varianten dus die nog exclusiever (en dus nog meer gegeerd) zijn dan de “gewone” modellen uit het merkgamma. Daar tegenover staat dat de F1-piloten van het huis bij Ferrari wel het recht hebben om een gloednieuwe auto van hun merk te bestellen. Maar zij hebben er dan ook de middelen voor…
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!