Infiniti heeft een groot herstructureringsplan aangekondigd. Met het West-Europese netwerk als grootste slachtoffer, aangezien het merk onze regio's in 2020 zal verlaten. Het wil zich richten op zijn belangrijkste groeimarkten: Noord-Amerika en China, zonder Oost-Europa, het Midden-Oosten en Azië te verwaarlozen. In West-Europa stopt de fabriek in Sunderland (VK) halverwege 2019 met het produceren van de Q30 en QX30. Het is niet duidelijk wat Nissan, eigenaar van het merk, daarna met de site wil aanvangen. Die onzekerheid is de schuld van de Brexit.
Electrificatie
Infiniti blijft strijdvaardig en plant een herzien modellenportfolio, met de focus op elektrificatie. De knowhow van Nissan belooft nauwe synergieën. Vanaf 2021 zal het zijn vooral voor de West-Europese markt ontwikkelde dieselaanbod volledig schrappen. Voor de VS breidt het SUV-assortiment verder uit, terwijl China 5 nieuwe modellen mag verwachten. Infiniti en Nissan zeggen dat ze "vertrouwen hebben in dit plan om de langetermijnvisie te herstructureren".
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!