Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Mitsubishi: grootse ambities voor 2020

Geschreven door Olivier Duquesne op 23-10-2017

Tegen 2020 brengt Mitsubishi 11 modellen op de markt waarvan er 6 volledig nieuw zijn en hoopt het 30 procent meer auto’s te verkopen. Het wil ook voordeel halen uit zijn lidmaatschap van de Alliantie Renault-Nissan.

Nu Mitsubishi is opgenomen in de Alliantie Renault-Nissan koestert het grootse ambities tegen 2020, met onder meer een operationele winst van “6 procent of meer”. Het merk met het diamantlogo wil in de komende 30 maand liefst 11 modellen introduceren, waarvan er 6 “volledig nieuw” zijn. Dat vergt forse investeringen in onderzoek en ontwikkeling. Op 3 jaar tijd zou het R&D-budget groeien met 50 procent tot 133 miljard yen (ongeveer 1 miljard euro).

1,3 miljoen auto’s per jaar

Tegen 2020 wil Mitsubishi Motors van 1 miljoen naar 1,3 miljoen verkochte auto’s gaan. Europa is daarbij echter geen prioriteit, want het merk wil zich vooral gaan concentreren op Zuid-Oost Azië, China, Japan en de Verenigde Staten. Dat zou het zakencijfer moeten versterken, dat vandaag op 2.500 miljard yen (ongeveer 19 miljard euro) ligt. Verder wil de constructeur zijn productiekosten jaarlijks met 1,3 procent reduceren. Daarvoor wil het vooral voordeel halen uit zijn lidmaatschap van de Alliantie om synergiën te vinden.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten