Nu Mitsubishi is opgenomen in de Alliantie Renault-Nissan koestert het grootse ambities tegen 2020, met onder meer een operationele winst van “6 procent of meer”. Het merk met het diamantlogo wil in de komende 30 maand liefst 11 modellen introduceren, waarvan er 6 “volledig nieuw” zijn. Dat vergt forse investeringen in onderzoek en ontwikkeling. Op 3 jaar tijd zou het R&D-budget groeien met 50 procent tot 133 miljard yen (ongeveer 1 miljard euro).
1,3 miljoen auto’s per jaar
Tegen 2020 wil Mitsubishi Motors van 1 miljoen naar 1,3 miljoen verkochte auto’s gaan. Europa is daarbij echter geen prioriteit, want het merk wil zich vooral gaan concentreren op Zuid-Oost Azië, China, Japan en de Verenigde Staten. Dat zou het zakencijfer moeten versterken, dat vandaag op 2.500 miljard yen (ongeveer 19 miljard euro) ligt. Verder wil de constructeur zijn productiekosten jaarlijks met 1,3 procent reduceren. Daarvoor wil het vooral voordeel halen uit zijn lidmaatschap van de Alliantie om synergiën te vinden.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!