Sinds kort gelden op de Nürburgring op verschillende plaatsen snelheidslimieten. Die werden ingevoerd naar aanleiding van een aantal ernstige ongevallen, waaronder dat van Jann Mardenborough, die tijdens een race ter hoogte van de Flugplatz het contact met de weg verloor, van de baan werd geslingerd en daarbij een toeschouwer doodde. Maar al snel was duidelijk dat deze beperking maar een tijdelijke maatregel was.
Werkzaamheden
De eigenaars van het circuit hebben nu laten weten verschillende aanpassingen te doen om de veiligheid te verbeteren. Zo zullen ze onder andere de Flugplatz-sector vlakker maken door de vijf hobbels weg te halen. In een communiqué verduidelijkte algemeen directeur Carsten Schumacher dat er allerlei bijkomende verbeteringen aangebracht zullen worden aan de Nordschleife. Het zou gaan om extra vangrails, ook langs de “Döttinger Höhe”, een zone ter hoogte van het ”Schwedenkreuz”. De werken voor die aanpassingen zullen van start gaan in november en moeten klaar zijn voor het begin van het raceseizoen van 2016. In het totaal zullen 16 wijzigingen doorgevoerd worden.
Records niet meer geldig
De veranderingen moeten nog gehomologeerd worden door de Internationale Automobielfederatie (FIA), maar de eigenaars kunnen alvast rekenen op de steun van de Duitse autosportfederatie DMSB, de industrie en de sportieve teams en rijders. “Temeer omdat het unieke karakter van de Nordschleife behouden blijft”, zo voegde Carsten Schumacher eraan toe. Goed nieuws dus, maar deze ingrepen krijgen wel een administratief staartje: doordat het tracé verandert, is er geen vergelijking meer mogelijk met de huidige rondetijden. Alles is dus te herdoen...
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!