Opel verliest duidelijk nog veel geld. Dat is toch wat het Duitse tijdschrift Automobilwoche en het persagentschap Reuters beweren. In de loop van het tweede trimester van 2017 zou het merk nog eens 250 miljoen euro verlies hebben geboekt. PSA-baas Carlos Tavares ligt daar echter niet van wakker, want hij had daar rekening mee gehouden. Tijdens de algemene vergadering van mei jongstleden verklaarde hij trouwens: “onder leiding van General Motors heeft Opel heel wat mooie dingen gerealiseerd: het volume en het zakencijfer zijn gegroeid en het verlies is teruggedrongen,” en verder “we moeten erkennen dat de verliezen nog steeds daar zijn en dat ze waarschijnlijk nog heel 2017 zullen aanhouden”.
Doelstelling
De sterke man van PSA heeft toch bepaalde doelen gesteld. Zo wil hij tegen 2020 een operationele marge van 2 procent halen en vanaf 2026 moet dat meer dan 6 procent zijn. Opel stelt in november zijn herlanceringsplan voor. Nu al zijn er veranderingen doorgevoerd in het Opel-team, dat hoofdzakelijk Duits blijft. In juni nam voormalig financieel directeur Michael Lohscheller de teugels over terwijl begin augustus twee Fransen op sleutelposities werden benoemd: Rémi Girardon is industrieel directeur en Philippe de Rovira financieel directeur. Kortom, PSA lijkt de zaken onder controle te hebben en beseft dat het nog zal duren tot de komst van de nieuwe Opel Corsa en Peugeot 208 voor er echte schaalvoordelen kunnen worden geboekt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!