Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Kost de elektrische auto Renault 2.000 jobs?

Geschreven door Frédéric Kevers op 20-09-2021

De elektrische transitie doet Renault bijna 2.000 van de bestaande banen schrappen. Toch werft de Franse constructeur een heleboel nieuwe mensen aan, weliswaar met een heel ander profiel.

2021 Renault 5 EV Prototype

De elektrificatie van het wagenpark noopt de autoconstructeurs tot een doorgedreven reorganisatie van het personeel. Ook bij Renault, dat constateert dat de ontwikkeling van elektrische voertuigen om een heel andere aanpak vraagt. EV's maken gebruik van modulaire platforms en minder complexe aandrijflijnen, waardoor het klassieke ingenieurswerk minder zwaar gaat doorwegen. Maar de Franse constructeur zoekt wel naar andere profielen, vooral in de vakgebieden chemie (voor de ontwikkeling van batterijen) en dataverwerking (voor de ontwikkeling van multimediatoepassingen, van actieve rijassistenten en van kunstmatige intelligentie).

>> Lees ook - Renault: nieuwe elektrische modellen voor 2022, 2023 en 2024

Bij Renault zou die EV-transitie bijna 2.000 klassieke banen kunnen kosten, maar daar staan 2.500 nieuwe aanwervingen tegenover. De Franse constructeur probeert naakte ontslagen zoveel mogelijk te vermijden, waar mogelijk gaat het om interne overplaatsingen, al dan niet na een bijkomende opleiding.

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten