Groeimarkten zijn duidelijk belangrijk voor heel wat autobouwers, ook voor Renault. In Indië kent het merk trouwens al vrij veel succes met de Kwid, die een soort moderne R4 moet zijn. Maar omdat de Fransen steeds verder willen gaan op deze succesvolle weg, hebben ze zopas aangekondigd dat ze nieuwe designers zoeken om hun designteams uit Mumbai en Chennai te versterken.
Versterking
Deze nieuwe designers zullen zich ongetwijfeld moeten inspireren op de slogan “Live for more style” die tijdens de jongste reclamecampagne voor de Kwid Climber werd gebruikt wanneer ze de zware taak uitvoeren om de toekomstige Renault-modellen te bedenken die exclusief voor de Indische markt worden gebouwd. Een forse uitdaging, in elk geval. Renault heeft vandaag 35 designers in dienst in Indië en wil er nog 10 à 15 extra aanwerven in de komende maanden. Dat is fors als je weet dat de constructeur nauwelijks 5 jaar geleden nog maar 15 designers ter plekke had. Die uitbreiding van de tekenteams bewijst trouwens dat de Indische markt snel groeit. Want van de 500 ontwerpers die vandaag voor Renault werken, zitten er 360 in Parijs, 50 in Zuid-Korea, 45 in Roemenië en 15 in Zuid-Amerika. We mogen tegen januari 2018 trouwens een maffe conceptcar verwachten op het salon van Delhi.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!