Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Russische markt is een slagveld

Geschreven door Olivier Duquesne op 16-11-2015

Internationale sancties en een slome roebel: de Russische automarkt bevindt zich nog steeds in een neerwaartse spiraal. De dalende resultaten zijn zo goed als algemeen… behalve voor Porsche.

De Russische automarkt ging in oktober met 38,5% achteruit en registreerde 129.958 verkochte voertuigen. Sinds het begin van het jaar bedraagt de balans -33,6%. Verschillende merken duiken daarbij diep in het rood. Opel ging zelfs met 88% achteruit! Chevrolet doet nauwelijks beter met een daling van 62%. Nissan verliest 49%, Lada 46% en Renault 35%. De Duitse merken uit het topsegment doen het wat beter, met als leiders BMW dat stabiel blijft en Porsche dat zijn verkoop met 19% zag stijgen…

Sancties en gekelderde marktprijzen

Deze situatie heeft te maken met een Russische economie die op adem probeert te komen na de economische crisis en dit wordt nog versterkt door de internationale sancties gekoppeld aan het Oekraïnse dossier. Te meer omdat deze sancties Vladimir Poetin niet op de knieën lijken te krijgen. Het is wel de reden waarom de import van auto’s in Rusland sterk is gedaald: -51,9% voor de 9 eerste maanden van het jaar. Met de nutsvoertuigen is het nog erger gesteld, zij maken een duikvlucht van 71,1%. Over dezelfde periode is de export van auto’s met zo’n kwart teruggelopen (-25,2%).

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten