Spyker werd voor dood gegeven tijdens de lockdown afgelopen maart. Het Nederlandse merk kondigt nu echter zijn herrijzenis aan. De heropstart van Spyker is te danken aan twee gerenommeerde investeerders: Boris Rotenberg, eigenaar van SMP Racing en BR Engineering (autosport) en Michail Pessis, eigenaar van Milaon Morady SA (design en marketing) en van R-Company GmbH (tuning en specialist in carbon). Naast hun status als ondernemer binnen de auto-industrie hebben deze twee mannen nog iets gewoon: ze hebben allebei al meer dan 10 jaar een Spyker in hun bezit. Toen het Nederlandse merk nog een mooie toekomst voor zich had. Een momentum dat is afgebroken door het (mislukte) Saab-avontuur, dat afliep in 2011.
Nulla tenaci invia est via*
Het zoveelste herlanceringsplan van Spyker houdt een verhuis naar Duitsland in. De constructeur moet er een nieuwe productiesite krijgen. Er is sprake van een gamma van 3 modellen, het resultaat van tot stilstand gekomen projecten: de C8 Preliator, de B6 Venator en de SUV D8 Peking-to-Paris. De Nederlandse constructeur zou ook een eerste internationale 'Flagship store' openen in Monaco. Bovendien worden de 265 Spyker-eigenaars gerustgesteld dat de dienst na verkoop wordt gegarandeerd vanuit Duitsland. Bovendien zou Spyker terugkeren naar de autosport. Of niet...
*Voor volhouders is geen weg onbegaanbaar, het motto van Spyker.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!