Het Amerikaanse consumentenmagazine Consumer Reports, vergelijkbaar met ons Test Aankoop, raadt in zijn jongste nummer af om een Tesla Model 3 te kopen. De reden daarvoor is de remafstand van het model, die de slechtste in zijn segment zou zijn. Dat is slechte reclame voor het merk. Omdat dit magazine in de VS erg invloedrijk is, zou dit tot flink wat vooroordelen kunnen leiden tegen de Amerikaanse autobouwer. Het Tesla-aandeel nam afgelopen dinsdag in elk geval een duik nadat het maandag nog was opgeklommen.
Snelle reactie van Musk
Elon Musk reageerde al snel via Twitter: “De Model 3 is ontwikkeld om goed te remmen en dat is in verschillende tests bevestigd”. Hij noemt de testresultaten van Consumer Reports “zeer vreemd” en zegt verder dat al meerdere verbeteringen zijn doorgevoerd om het remgedrag te verbeteren. Er zou nog een update komen om het probleem aan te pakken. “Tesla zal niet ophouden zolang de Model 3 niet beter remt dan andere, vergelijkbare modellen”. Door het hoge aantal reserveringen voor de Model 3 zouden de leveringen in elk geval geen vertraging oplopen als gevolg van dit negatieve testresultaat.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!