Nu het productieproces van de Model 3 eindelijk op kruissnelheid lijkt te komen, moet Tesla de auto’s nog op een efficiënte manier kunnen leveren. Tesla is uiteraard blij dat het nu echt 5.000 exemplaren van de Model 3 kan bouwen per week en zoekt nu een manier om ze zonder wachten ter beschikking te stellen van de klanten. Hiervoor lanceert Tesla het concept Sign&Drive. Wat houdt dat in? Enkele dagen voor de komst van hun auto bij de dealer krijgen de toekomstige eigenaars een link naar een reeks instructievideo’s zodat ze al vertrouwd worden met de werking van hun auto. Per e-mail wordt de klanten ook verzocht om de gebruikershandleiding van hun toekomstige auto te lezen.
D-day
Op D-day kunnen de dealers zich dan beperken tot het leveren van de sleutels, een snel woordje uitleg over de basisfuncties van de auto en de ondertekening van de leveringsbon. Een operatie die volgens Tesla amper vijf minuten in beslag zou nemen. Een snelle levering dus. Al riskeert het merk toch een deel van zijn klanten tegen de borst te stuiten…
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!