De Volkswagen-affaire zorgt dus voor een strategiewijziging bij de Duitse groep. Voortaan wil VW zich namelijk focussen op de ontwikkeling van groene voertuigen, in casu hybrides, oplaadbare hybrides en elektrische wagens. De constructeur heeft daarbij een specifiek doel voor ogen: 20 van dergelijke modellen lanceren tussen nu en 2020.
Aanstormend geweld
Matthias Müller, de CEO van de groep, kondigde het nieuws aan tijdens een persconferentie. De twintig modellen zullen natuurlijk verspreid worden over de belangrijkste merken van de VW-groep. Zo zullen ook Seat en Skoda recht hebben op deze hybride en elektrische modellen. Müller haalde eveneens opnieuw aan dat de commerciële doorbraak van de voertuigen ook rechtstreeks zou afhangen van het netwerk van herlaadmogelijkheden dat op dit ogenblik in ontwikkeling is, en dat de Europese instellingen een belangrijke rol te spelen hebben in de mobiliteit van morgen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!