Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / VW wil controle houden over tweedehands ID-modellen

Geschreven door Frédéric Kevers op 07-09-2021

Om de controle over de waardevolle accupakketten te behouden, wil Volkswagen een leasing op hun elektrische occasies aanbieden.

Volkswagen ID.3

De batterijen blijven de achilleshiel van de elektrische auto, omdat ze zo duur zijn en moeilijk te verkrijgen blijven. Daarom wil Volkswagen gebruikte ID-modellen gaan leasen, zodat ze de controle houden over de levencyclus van de accupakketten. Die strategie zorgt ervoor dat zij de batterijen zelf kunnen recycleren, al dan niet als energiecentrale voor thuisgebruik of voor toepassingen in snelladers. Een circulaire economie, zoals dat vandaag heet.

Volkswagen schat de levensduur van een batterij op ongeveer 1.000 laadcycli en 350.000 kilometer, wat langer is dan de geplande levenscyclus van het voertuig zelf. Daarom wil de Duitse autoconstructeur het eigendom van de accu's behouden (via een leaseformule), zodat ze het commerciële gebruik ervan kunnen optimaliseren om de winstgevendheid te verhogen. Of toch om de enorme kosten te milderen door de batterijen niet zomaar op de markt te gooien.

Bron: Automotive News

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten