‘Das Auto’ of ‘De Auto’. Een slogan van een automerk kan moeilijk beknopter zijn. Deze slagzin werd eigenlijk al sinds de lancering in 2007 gezien als heel zelfzeker en zelfs arrogant. Vandaag lijkt hij zelfs misplaatst door alle schandalen. Dit leidmotief werd gelanceerd op het moment dat Martin Winterkorn aan het stuur van de Volkswagen-groep kwam. Wellicht gaat de slogan op de schop binnen de nieuwe, eerder bescheiden filosofie die CEO Matthias Müller uitdraagt.
Gewoon Volkswagen
De slogan ‘Das Auto’ zou niet volledig verdwijnen uit de communicatie van de Duitse groep (of toch niet onmiddellijk), maar zou niet meer automatisch gekoppeld worden aan het logo van de groep. Onder het logo vind je voortaan de sobere vermelding ‘Volkswagen’. Leuk om te weten: Opel gebruikte de slogan ‘Das Auto’ al in de jaren 60 voor de reclamecampagne van zijn Kadett.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!