Het blijft waaien in Wolfsburg. Volkswagen-opperhoofd Thomas Schäfer is immers niet zo opgezet met de designrichting die zijn merk vaart. Vooral het ontwerp van de ID.Life viel in slechte aarde. Dat is de conceptcar die in productie zou gaan als elektrische VW ID.2. En dat kost Jozef Kaban de kop. Schäfer vervangt de Slowaak door Andreas Mindt, die werkzaam was als designhoofd van Bentley.
LEES OOK Geschrapt: VW ID.Life krijgt dan toch geen productieversie
Mindt wordt dan weer opgevolgd door Tobias Sühlmann, die in Crewe verantwoordelijk was voor het koetswerkdesign van de nieuwe modellen. Kaban zou aan de slag kunnen blijven bij Volkswagen, maar niet langer als designhoofd. Of hij dat ook wil, is natuurlijk iets helemaal anders...
Stoelendans
Sinds Herbert Diess plaats moest maken voor Oliver Blume als hoofd van het VW-concern, rolden er een heleboel koppen. De designafdelingen van de verschillende Volkswagen-merken werden flink door elkaar geschud. Blume ontsloeg Klaus Zycoria uit zijn functie als hoofd groepsdesign en verving hem door Michael Maurer, die eerder werkzaam was voor Porsche (waar Blume ook nog steeds baas is).
Het lijkt er sterk op dat Oliver Blume schoon schip maakt en zich daarbij vooral focust op voormalige BMW-werknemers. Na Herbert Diess en Murat Aksel is Jozef Kaban alweer het derde kaderlid met BMW-verleden dat van het organigram geschrapt wordt...
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!